HR-avdelningen skapar förutsättningar för en effektiv och hållbar organisation med kompetenta och engagerande medarbetare. På HR-avdelningen har vi till exempel ansvar för utvecklingen av personaladministrativa rutiner, tolkning och tillämpning av arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal, samt löneadministration.
Vi ansvarar även – i samverkan med ledning och chefer – för personal- och organisationsutveckling för såväl kontors som utsänd personal, arbetsmiljöarbetet samt och vårt arbete med inkludering, jämställdhet och jämlikhet. HR-avdelningen bidrar till ett tydligt och förtroendeskapande ledarskap, en lärande kultur, en ansvarstagande arbetsgivare med fokus på de anställda och ett starkt arbetsgivarvarumärke.
Om Läkare Utan Gränser
Läkare Utan Gränser i Sverige är en ideell förening med kontor i Stockholm som samlar in pengar, rekryterar internationell personal och bildar opinion. Vi har även två enheter som arbetar med direkt stöd till våra humanitära medicinska projekt. Läs mer om vår historia här.
Vill du ha mer information om att jobba hos oss - prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Jobbar du redan på Läkare Utan Gränser?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.